یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


قبل از شروع هر گونه بحث و جدل باید عرض کنم این مطلب فقط نظر شخصی بنده است و ممکن است با نظر دیگران تفاوت هایی داشته باشد، چون بحث انتخاب مرورگر معمولا همیشه باعث درگیریها و بعضا تعصبات بی جا می شود، بنابراین هر کسی از دوستان که با نظر بنده مخالفتی دارد با ذکر دلایل خود دفاعیه ای بنویسد تا منتشر کنم.

از روزی که به صورت حرفه ای به وبگردی مشغول شدم همیشه اکثر مرورگرهای معروف دنیا را در صفحه ی دسکتاپم داشتم و سعی می کردم با کار کردن با همه ی آن ها به نقاط قوت و ضعفشان پی ببرم.

تا قبل از تست فایر فاکس ۴ که نسخه ی بتا ۸ هم بود به صورت عمده از فایر فاکس استفاده می کردم و دلیل اصلی اش هم افزونه های فوق العاده زیاد این مرورگر بود ولی وقتی با فاجعه ای به نام فایر فاکس ۴ روبه رو شدم دیگر برای مدت طولانی ای با این مرورگر خداحافظی کردم.

دلیل من برای رفتن به نسخه ی بتا از فایر فاکس مصرف فوق العاده زیاد cpu، رم و … توسط فایر فاکس ۳ بود. هر گاه تعداد صفحات باز من، زیاد می شد مثلا به ۵۰ می رسید، این مرورگر هم کند می شد و هم بعضی مواقع دچار کرش! من هرگز این مشکل را با کروم نداشته ام البته بعضی مواقع که تعداد صفحات زیاد می شود مصرف منابع سخت افزاری سیستم به صورت نرمال بالا میرود ولی هنگ نمی کند.

  • به نظر من بهترین مرورگر برای کارهای روزمره و ساده کروم است و برای کمی حرفه ای تر ها فعلا اوپرا. برای برنامه نویسان، کد بازان، طراحان و … هم کروم خیلی وسیع است ولی به فایر فاکس نمی رسد.
  • سافاری هم که برای مک داران حرف اول را می زند ولی در ویندوز حرف زیادی برای گفتن ندارد.
  • برای کسانی که شدیدا وب گردند و هر روز با جیمیل، گوگل و خدماتش سروکله می زنند هم، کروم شدیدا برتری خواهد داشت.
  • اما از لحاظ سرعت کروم از تمام مرورگرها حتی فایر فاکس ۴ هم قدرتمند تر و هم سریع تر است.
  • از لحاظ مصرف و کرش هم کروم به شکل محسوسی نسبت به فایر فاکس ها بهتر است و هم رده با اوپرا.
  • از لحاظ افزونه ها مقام اول به فایرفاکس می رسد ولی کمیت که کیفیت نمی شود، اوپرا هم به نظر من همیشه سعی می کند بدون افزونه بهترین باشد که سیاست جالبی برای افراد غیر حرفه ای است.
  • اما کروم در ابتدا با قابلیت ذخیره ی بوکمارکها و … و قابلیت دسترسی به آن ها از تمام مرورگر های کروم، خیلی برای من جالب شده بود، البته این ایده ی اوپرا بود ولی الان در تمام مرورگرهای حرفه ای این قابلیت وجود دارد پس امتیازی به هیچ کدام نمی دهم.

اوپرا مرورگر بسیار خوبی است ولی هیچ وقت عالی نبوده ولی کروم با این حرکت صعودی ای که دارد به نظر من فاصله ی کمی با کلمه ی عالی دارد و احتمالا فایر فاکس را در نسخه ی ۴ به زانو در خواهد آورد. اینترنت اکسپلورر هم که به نظر من هیچ گاه نه بد بوده و نه خوب!

فقط بدی کروم در به روز نشدن اتوماتیک است، چون تمام نسخه ها بتا هستند وقتی ورژن جدید که بتا هست می آید، این مرورگر باید دستی به روز شود که واقعا فاجعه ای برای خودش محسوب می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 27 / 8 / 1390برچسب:بهترین مرورگر برای وبگردی و کارهای عادی, ] [ 17:37 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User